Progress Logo
paseczek
Progress Management Trainings and Meetings
paseczek
NAJBLIŻSZE SZKOLENIA
Najbliższe szkolenia

KURS KELNERSKI
Szkolenie przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę w gastronomii lub przygotowujących się do podjęcia pracy jako kelner/kelnerka. Celem kursu jest zapoznanie uczestników w jaki sposób powinien przebiegać serwis kelnerski w restauracji, podczas bankietów zasiadanych jak również w formie stojącej.

KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE
Szkolenie polecamy kierownikom rozpoczynającym pracę na stanowisku kierowniczym, przygotowujących się do pracy jako kierownik oraz kierownikom, dyrektorom z doświadczeniem.

KIEROWANIE ZESPOŁEM
Szkolenie polecamy dla osób na stanowiskach kierowniczych różnego szczebla, którzy chcą jeszcze sprawniej i efektywniej kierować swoimi pracownikami.

BUDOWANIE ZESPOŁÓW
Szkolenie polecamy dla kierowników średniego i wyższego szczebla, osób których zadaniem jest zbudowanie efektywnego zespołu.

SKONTAKTUJ
SIĘ
Train the TrainerKażde szkolenie dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych klientów.

Program szkolenia, prowadzenie zajęć, rodzaj ćwiczeń dostosujemy do Państwa wymagań.

Zalety szkoleń zamkniętych:
  • Ustalenie dowolnego terminu i miejsca
  • Możliwość przedłużenia lub skrócenia czasu trwania szkolenia
  • Uwzględnienie indywidualnych potrzeb szkoleniowych Państwa pracowników
  • Dzięki szkoleniu Państwa pracownicy osiągną wyższy poziom kompetencji i umiejętności jakie są od nich wymagane
Jeśli planujecie Państwo przeszkolić swoich pracowników, przygotujemy program dostosowany do Państwa potrzeb i obecnej sytuacji.



Kurs kelnerski
„Excellent service”

Opis:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę w gastronomii lub przygotowujących się do podjęcia pracy jako kelner/kelnerka.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników w jaki sposób powinien przebiegać serwis (obsługa gości) w restauracji, podczas bankietów zasiadanych jak również w formie stojącej.
Osoby pracujące w gastronomii hotelowej powinny posiadać nie tylko wiedzę zawodową ale również odznaczać się nie nagannymi manierami, znajomością savoir – vivre, etyki zawodowej, jak również potrafić rozwiązywać trudne sytuacje z gośćmi.

Na zajęciach których celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi gości będą poruszane następujące zagadnienia:
  • zorganizowanie pracy na sali restauracyjnej oraz w innych miejscach w których świadczone są usługi gastronomiczne
  • rodzaje i metody obsługi gości
  • etyka i savoir - vivre w zwodzie kelnera
  • bezpieczeństwo i higiena pracy w gastronomii
  • poznanie sprzętu operacyjnego służącego do obsługi gości
  • zasady podawania napojów oraz potraw
  • obsługa konferencji i bankietów
Trzeba pamiętać że osoby pracujące w serwisie są jednym z najważniejszych ogniw w obsłudze gości często decydującym o wyborze restauracji lub hotelu na organizację konferencji lub eventu.

Program kursu

1. Wprowadzenie do obsługi gości

2. Charakterystyka gastronomii
2.1. Podstawowy podział usług gastronomicznych
2.2. Podział gastronomii
2.3. Charakterystyka gastronomii hotelowej
2.3.1. Restauracja
2.3.2. Bar/ kawiarnia
2.3.3. Konferencje i bankiety
2.3.4. Room – sernice

3. Charakterystyka zawodu kelnera
3.1. Ubranie, wygląd, wyposażenie
3.2. Etyka pracowników obsługi
3.3. Bezpieczeństwo i higiena pracy
3.4. Zasady zachowania się przy stole

4. Przygotowanie sali restauracyjnej na przyjęcie gości
4.1. Wyposażenie w sprzęt
4.1.2. Bielizna stołowa
4.1.3. Rodzaje obrusów – nakrywanie/ zdejmowanie obrusów
4.1.4. Składanie serwetek
4.1.5. Rodzaje sztućców, polerowanie, przechowywanie
4.1.6. Rodzaje szkła, polerowanie, przechowywanie
4.1.7. Pozostały drobny sprzęt do nakrywania stołów

5. Zasady obsługi kelnerskiej
5.1. Zasady przenoszenia różnych rodzajów tac
5.2. Zasady przenoszenia i zbierania talerzy
5.3. Zasady przenoszenia szkła

6. Kolejność podawania potraw i napojów
6.1. Zasady podawania przystawek
6.2. Zasady podawania zup
6.3. Zasady podawania dań głównych
6.4. Zasady podawania deserów i serów
6.5. Zasady podawania napoi zimnych i gorących
6.6. Zasady podawania alkoholi (wina/wódki/piwa)

7. Metody obsługi kelnerskiej
7.1. A la carte
7.2. Niemiecka
7.3. Angielska
7.4. Francuska i półfrancuska
7.5. Bufetowa

8. Zasady organizacji bankietów
8.1 Rodzaje bankietów
8.2. Bankiety na stojąco
8.3. Bankiety zasiadane z serwisem metodą niemiecką, bufetową, rosyjską
8.4. Budowanie bufetów
8.5. Rodzaje stołów bankietowych
8.6. Sposoby ustawienia stołów bankietowych
8.7. Nakrywanie stołów bankietowych
8.8. Przygotowywanie i obsługa przerw kawowych

Ilość godzin: 27
Kurs dzienny od godz. 8.00 do 16.30
Opcja weekendowa: trzy soboty od 8.00 – 16.30
Kurs kończy się egzaminem teoretycznym i praktycznym.



Kierowanie zespołem


Opis:
Kierowanie ludźmi jest wielką sztuką, która nie ogranicza się wyłącznie do wydawania poleceń, ale przede wszystkim do potrafienia nawiązywania prawidłowych relacji międzyludzkich panujących w firmie.

Efektywne kierowanie zespołem odbywa się w dwóch obszarach:
  • Pierwszy wiąże się z pełnieniem funkcji kierowniczych
  • Drugi nawiązuje do zasobów ludzkich w firmie, które są podstawą do jakiejkolwiek działalności.
Niezbędna jest wiedza z obu zakresów jeżeli chcemy kierować efektywnym zespołem.

Szkolenie jest przeznaczone dla:
Szkolenie polecamy dla osób na stanowiskach kierowniczych różnego szczebla, które chcą jeszcze sprawniej i efektywniej kierować swoimi pracownikami.

Cel szkolenia:
  • Rozpoznanie wizji zespołu, systemu wartości
  • Wskazanie etapów budowy i rozwoju zespołu
  • Wyrobienie umiejętności efektywnej komunikacji
  • Rozwinięcie umiejętności motywowania pracowników
  • Poznanie metod zarządzania zespołem
  • Umiejętność właściwego rozpoznania zachowań (ról) poszczególnych pracowników w zespole


Kompetencje przywódcze


Szkolenia zamknięte Opis:
Zmiany zachodzące w przedsiębiorstwach wskazują na podnoszenie „poprzeczki” coraz wyżej z zakresu kompetencji społeczno – ludzkich. Menedżer musi być ekspertem od kontaktów międzyludzkich oraz wprowadzenia zmian w organizacji poprzez wpływanie na ludzi.

Warto poznać jakimi kompetencjami powinniśmy się charakteryzować przygotowując się bądź przewodząc zespołowi.

Szkolenie jest przeznaczone dla:
Szkolenie polecamy kierownikom rozpoczynającym pracę na stanowisku kierowniczym, przygotowujących się do pracy jako kierownik oraz kierownikom, dyrektorom z doświadczeniem.

Cel szkolenia:
  • Poznanie charakterystyki cech kierowniczych (umiejętności, cechy przywódcze)
  • Doskonalenie zachowań osobistych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi (wyznaczanie zadań, motywowanie)
  • Poznanie własnej postawy wobec współpracowników oraz otoczenia biznesowego
Korzyści:
  • Sformowanie własnych czterech obszarów kompetencji kierowniczych
  • Poznanie swoich mocnych i słabych stron (skutecznych i nieskutecznych zachowań)
  • Podniesienie efektywności zarządzania ludźmi
  • Umiejętność skutecznego zarządzania biznesem


Budowa zespołów


Opis:
Budowa zespołu jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, od którego zależy skuteczność i wyniki departamentu którym zarządzamy, a w rezultacie całego przedsiębiorstwa. Potrzebna jest wiedza, doświadczenie, jak również umiejętność budowania relacji pomiędzy menedżerem i pracownikami oraz wśród pracowników, co obecnie jest kluczem zbudowania skutecznego zespołu.

Rozpoznanie przez menedżera etapu na jakim jest zespół zwłaszcza wtedy gdy dopiero obejmujemy stanowisko jest bardzo istotnym czynnikiem dla dalszego rozwoju zespołu, jak również poszczególnych pracowników.

Szkolenie jest przeznaczone dla:
Szkolenie polecamy dla kierowników średniego i wyższego szczebla.
Osób których zadaniem jest zbudowanie efektywnego zespołu.

Cel szkolenia:
  • Jak zbudować efektywny zespół
  • Rozpoznać warunki powstania zespołu
  • Zdiagnozować etap rozwoju zespołu
  • Poznać umiejętności (predyspozycje) pracowników zespołu
Korzyści:
  • Nabycie umiejętności z zakresu budowania zespołu
  • Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z rozwojem zespołu
  • Dostosowanie stylu kierowania do poszczególnych etapów rozwoju zespołu
  • Rozwiniecie umiejętności motywowania pracowników
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołu